گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

خاطرات آزادگان

حاج ابوالفضل کریمشاهی،رزمنده ی گردان حضرت قاسم(ع) لشگر امام حسین(ع) و از آزادگان سرافراز دفاع مقدس شهرستان آران وبیدگل در مصلای نمازجمعه ابوزیدآباد به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداخت.

اين قلم هاي شكسته و بيان هاي نارسا در وصف شهيدان و جانبازان و مفقودان و اسيراني كه در جهاد في سبيل الله، جان خود را فدا كرده اند و يا سلامت خويش را از دست داده اند يا به دست دشمنان اسلام اسير شده اند فقط زره ای کوچک از فداکاری ها و رشادت های آنها را بیان می کند.

روز 26 مرداد 1369 ، ميهن اسلامي شاهد حضورعزيزاني بود که پس از سال ها اسارت در زندان هاي مخوف رژيم بعثي صدام،قدم به خاک پاک ميهن اسلامي خود مي گذاشتند. اين روز يکي از خاطره انگيز ترين روزهاي تاريخ انقلاب اسلامي است که شاهد حضور و آزادي مرداني بود که در راه عهد و پيماني که با خدا بسته بودند، مجاهدت واستقامت ورزيدند و آنها توانستند در سال هاي زجر و شکنجه، با وجود درد و بيماري جسمي، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگي خود رامضاعف نمايند تا در بازگشت به ايران اسلامي در صحنه هاي مختلف اجتماعي،سرمشق و نمونه اي براي صلابت و استقامت و پایداری مردان و زنان ايران اسلامي باشند و نام خود را در دفتر مجاهدان حق به ثبت رسانند.


حاج ابوالفضل کریمشاهی که از آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستند دقایقی بسیار کوتاه مابین نمازجمعه و عصر در مصلای نمازجمعه ابوزیدآباد به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداخت و ضمن تبريک سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي اظهار داشت:توجه به آزادگان و سختي هايي كه در دوران اسارت داشتند بايد همواره برای نسل جوان و مردم گفته شود تا همه از سرگذشت آنها دردوران اسارت و جبهه ها آشنا شوند.

وی،خاطراتش را از زمان اعزام خود به عنوان رزمنده و یک نوجوان شانزده ساله در گردان حضرت قاسم(ع) لشگر امام حسین(ع) به جبهه ها شروع کرد و سپس به بیان فرمایش امام خیمنی(ره)در مورد آزادگان پرداخت که"اگر آزادگان برگشتند و من زنده نبودم سلام خمینی را به آن ها برسانید که خمینی به یاد شما بود و براتون دعا می کرد."


ابوالفضل کریمشاهی با به تصوير كشيدن و بیان بخشی ازخاطرات روزهاى اسارت،افزود: این خاطرات مرا به ياد همه ‏ى برادران عزيز و رزمنده و آزاده ام می اندازد ،مخصوصا به سید آزادگان حاج آقاى ابوترابى که یادش گرامی باد كه با نصايح و راهنمایي هاى ايشان سرمشق ما در سختی های دوران اسارت بودند و این دوران به خوبی و با حضور ایشان سپری شد مگرنه خودمان هیچ آموخته ای از دوران اسارت نداشتیم.

وی،افزود:وقتی در دوران اسارت بودیم،حاج آقا ابوترابی به همه ی ما گفته بودند هر شخصی نامه ی حضرت علی(ع) به مالک اشتر را مطالعه کند و آن را حفظ نماید او را بعد از آزادی از بند اسارت به نزد حضرت امام(ره)می برم و عشق به امام خمینی(ره) در بین رزمندگان در اسارت موجب شد که خطبه ی مالک اشتر را حفظ نماییم و ما همه ی خود را مدیون حاج آقا ابوترابی می دانیم و ایشان یک چراغ روشنی برای ما در اسارت بودند.

آزاده دفاع مقدس به جانفشانی های مردم در پشت جبهه های حق علیه باطل پرداخت و اذعان داشت:مردم با جانفشانی و ایثار،در پشت جبهه ها ایستادند وبرادران آنها نیز در پشت میله های اسارت با مقاومت ایستادگی نمودند و عقب نشینی نکردند و زره ای تغییر عقیده ندادند.

وی،امامت و ولایت و رهبری را موجب پبروزی در دوران مقدس عنوان کرد و خاطرنشان نمود:این انقلاب به راحتی به دست نیامده بلکه با سختی های زیادی همراه بوده تا جایی که رزمندگان و نوجوانان شانزده ساله نیز در دوران اسارت بیشترین سختی ها را متحمل می شوند ولی آنها گفتند که ما عاشق امام خمینی(ره) هستیم که عشق مقصود نیست،بلکه برای رسیدن به محبوب است.

ابوالفضل کریمشاهی بخشی خاطرات شب ها و روزهای اسارت را بیان می کرد که بسیارخاطره انگیز بود و چگونگی اسیرشدنش را تعریف می کرد و این خاطرات بسیار جذاب و گوش کردنی بود زیرا هر کسی به طرز خاصی اسیر شده بود.

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 2865

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع