گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

با روز شمار نهضت انقلاب اسلامی ایران از 15 خرداد 1342 تا بهمن 1357 _ شماره سه پاییز و زمستان 1356

1356/09/25

در این روز هیئت فاطمیه ی آران، مجلسی در آستان مقدس امام زاده محمد هلال بن علی (ع) برگزار کرد.

مداح اهل بیت آقای محمد تقی نمکی در پایان مداحی خود ضمن دعا به تمام علمای اسلام مخصوصا حضرت امام خمینی (ره) خواستار نابودی دشمنان آن بزرگوار شد.دعای ایشان بنا به گزارش فرمانده ی پاسگاه ژاندارمری آران چنین بوده است: « خداوندا! پرچمدار اصلی اسلام آیت الله خمینی را سلامت و دشمنانش را نیست و نابود گردان»

خاطر نشان می گردد که این دعا در آن دوران اختناق، در حضور فرمانده و نیروهای پاسگاه ژاندارمری انجام شد.

این حرکت انقلابی در بین مردم مسلمان و متعهد آران و بیدگل بازتاب بسیار خوب و گسترده ای داشته است.

1356/10/15

تهیه دستگاههای تکثیر اطلاعیه های انقلاب، مخصوصا چاپ و تکثیر پیام های حضرت امام خمینی یکی از ضروری ترین نیازهای انقلابیون بود.در شهر آران و بیدگل از چند طریق اطلاعیه و پیام های حضرت امام خمینی توزیع میشد.

نقش طلبه ی شهید حجت الاسلام حاج شیخ جواد قاسم پور و پاسدار شهید عین الله نیکو فرد و بسیجی شهید علیرضا بنی طباء در این زمینه فراموش ناشدنی و ستودنی است.

سرقت ماشین کپی و تایپ از اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل توسط انقلابیون که در گزارش شهربانی کاشان به ریاست ساواک قم در تاریخ 1356/10/15 عوامل آن را از متعصبین مذهبی و افراطی می داند.

در گزارش ذکر شده « عده کثیری از افراد گل آرا، پیرو و مرید ( امام ) خمینی و دکتر شریعی بوده و هر روز بر تعداد این افراد افزوده می شود ودر حال حاضر این مسئله در دبیرستان ها نیز رخنه نموده به طوری که شنیده می شود، با بیـان نـام (امـام) خمینی در سر کلاس درس یا محیط مدرسه، دانش آموزان و محصلین دسته جمعی صلوات ختم می نمایند و اغلب نوارهای سخنرانی آقای خمینی در این شهر تکثیر و ضبط می شود و برای استفاده به علاقمندان آن به کاشان فرستاده می شود.»

بزرگداشت شهادت سید مصطفی خمینی

بعد از شهادت فرزند امام، نوارهایی که از مجالس بزرگداشت این شهید در تهران و یا شهرستان های دیگر تهیه شده بود در آران و بیدگل پخش شد.

هفتمین روز شهادت سید مصطفی فرارسیده و مجلس بزرگداشتی در مسجد ملا شکرالله آران تشکیل گردید.در این مجلس حجت الاسلام فلاح یزدی سخنرانی کردند و به افشای جنایات رژیم پرداختند که این جلسه تاثیر زیادی بر مردم گذاشت.هم چنین در چهلمین روز شهادت ایشان نیز مجلس بزرگداشتی در حسینیه سرکوچه یخچال آران برگزار شد که در این مجلس آقایان شیداییان سخنرانی کردند.ایشان در سخنرانی خود نام آیت الله خمینی را که از طرف رژیم ممنوع بود، ذکر کردند.

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 1053

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع